Arts tweewielers


Service staat hoog in het vaandel bij Arts Tweewielers!

U kunt van ons verwachten dat u na aankoop van een nieuwe fiets u een perfect rijklaar afgemonteerde fiets mee naar huis neemt: Om veilig de weg op te kunnen en uw fiets perfect rijklaar te maken moet hij goed afgemonteerd en afgesteld worden. Dit is een vereiste vinden wij, daarom rekenen wij bij aanschaf van een nieuwe fiets geen afleveringskosten*!

*Mocht het anders zijn ivm een bijzonder type fiets, dan wordt dit duidelijk aangegeven.

Een nieuwe fiets wilt u natuurlijk ook het liefst nieuw houden. Onderhoud nemen wij dan ook bijzonder serieus. Vandaar dat wij u bij aanschaf van een nieuwe fiets de eerste onderhoudsbeurt na 2 maanden geheel gratis. aanbieden. De tweede en de derde onderhoudsbeurt ontvangt u tegen een sterk gereduceerd tarief. Het is natuurlijk gewenst om op tijd een afspraak te maken met onze werkplaats. Neem altijd uw service kaart mee die u heeft ontvangen bij de levering van uw fiets.
Koop uw nieuwe fiets altijd bij een fietsspecialist! Dit voorkomt teleurstellingen en zeulen met uw fiets van hot naar haar zonder resultaat.

Waarom is een fiets kopen via internet niet aan te raden

Tegenwoordig is bijna alles via internet te koop, waaronder ook fietsen. Deze worden veelal met korting aangeboden. Let wel dat de verzendkosten deze korting al vaak weer teniet doen. Zeker als u daarna problemen krijgt en u de fiets of onderdelen moet gaan opsturen naar de internet leverancier! Sommige producten lenen zich prima om op internet te kopen, maar met de fiets is dit anders. Wij staan daar niet achter omdat wij vinden dat u voor aanschaf van een fiets een goed advies op maat moet krijgen en dit kan alleen bij een fietsspecialist.

De fiets wordt vaak onaf gemonteerd of slecht afgemonteerd en niet afgesteld geleverd. Als een fietsspecialist fietsen geleverd krijgt van de fabrikant moeten deze nog altijd afgesteld worden. Dit is, iets wat internetwinkels overslaan. Uiteraard heeft dit te maken met een het ontbreken van een stukje vakkundigheid. De fiets wordt uitgepakt en gecontroleerd op beschadigingen. Bouten, moeren, kabels en spaken zijn vaak niet goed aangedraaid en gesmeerd waardoor er sneller defecten kunnen optreden met alle kosten van dien! Dit zijn kosten die voor uw eigen rekening zullen komen. Onderdelen zijn achteraf niet of nauwelijks te verkrijgen.

Een fiets moet ook perfect op maat worden afgesteld om lichamelijke ongemakken en klachten te voorkomen. Dit is niet mogelijk als u koopt via internet. Een foute houding of een verkeerde maat fiets kan verstrekkende gevolgen hebben voor uw lichaam!

De maat van een fiets kan ook heel anders uitpakken door gebruik van bijvoorbeeld een verende zadelpen, andere maatvoering van framehoogten(geen cm) of andere type framebouw. Een rekenmodule voor framehoogte geeft een indicatie maar geeft niet altijd uitsluitsel.

Garantie is vaak een drama!

Ook de internetwinkels moeten garantie geven op verkochte fietsen. In de praktijk blijkt altijd dat u er veel meer voor moet doen om daar ook daadwerkelijk aanspraak op te kunnen maken. Op een fiets rust altijd twee jaar garantie op niet slijtbare onderdelen. Als u bij ons een fiets koopt en u heeft binnen twee jaar een defect onderdeel dan vervangen wij deze direct. Afhandeling met de fabrikant nemen wij als fietsspecialist voor onze rekening, inclusief de (aan)betaling van het defecte onderdeel. Bij een internetwinkel wordt u gevraagd het op te sturen zodat men het kan beoordelen. In de praktijk betekend dit dat het wel enkele weken kan duren voor u een nieuw onderdeel toegestuurd krijgt wat u dan overigens zelf zal moeten monteren of (tegen betaling) laten monteren.

Service is lastig via internet. Naast de Gratis servicebeurt en korting op de tweede en de derde onderhoudsbeurt, kunt u altijd langsfietsen voor lucht in de banden, zadel en stuur verstellen, vervangen van batterijen in de verlichting etc. Dit doen we zonder er iets voor te rekenen. Wel zo'n prettig idee!

Verzending van de gekochte fiets via internetwinkel gaat vaak met de normale pakketdienst. Deze is niet voorbereid voor fietsvervoer. Fietsen worden vaak niet goed of genoeg ingepakt. Dit maakt de kans op onherstelbare schade aanzienlijk groter en dat is gewoon zonde van uw nieuwe fiets.

Bij internetwinkel kunt u uw huidige fiets niet inruilen, dit kan bij ons altijd. Internetwinkels rekenen vaak hoge verzendkosten, wat een deel van de korting al weer teniet doet. Kom daarom altijd naar ons voor het kopen van een nieuwe fiets. Dit geeft u de garantie van een jarenlang plezierig gebruik van uw fiets!

Bovag
Fietsshowroom
Racefietsen showroom
Zadels

Waarom voor Arts Tweewielers kiezen

E-bike Expert
Uw E-bike Expert
Professioneel advies
Eigen reparatie afdeling
Professioneel advies
Vrijblijvend testen
Professioneel advies
Premium Gazelle Dealer
Website ontwerp door RMK reclame en adviesbureau EindhovenWebdesign realisatie en techniek door ITinMotion Eindhoven